Klinisk it-konsulent Randi Gannerup førte deltagerne på brevkurset sikkert igennem muligheder og begrænsninger i indkaldelsesbrevene.

Serviceeftersyn til indkaldelsesbrevene

​For mange patienter er indkaldelsesbrevet det første møde med hospitalet. Det er derfor vigtigt, at der står de vigtigste oplysninger i indkaldelsen og at den er nem at forstå. For at hjælpe med dette er der netop afholdt brevkursus på Nordsjællands Hospital.

Vent...

I februar og marts har Nordsjællands Hospital udbudt brevkursus til alle, der sender indkaldelsesbreve. Det har for flere afdelinger været en anledning til at give deres indkaldelsesbreve et serviceeftersyn og se muligheder for at trække de vigtigste oplysninger ind i selve brevet i stedet for i et bilag.

​-Indkaldelsesbrevet har til tider en tendens til at blive lavere prioriteret hvilket er ærgerligt, for det er i indkaldelsesbrevet, at vi kan hjælpe med at forberede patienten forud for hospitalsbesøget. Hvor skal patienten fx møde? Og skal patienten aktivt forberede sig inden? Fortæller klinisk it-konsulent Randi Gannerup.

Indkaldelse som kompleks bygningskonstruktion

Et indkaldelsesbrev er som en bygning, der består af flere byggeklodser. Nogle klodser er obligatoriske for at få bygningen til at stå, andre er frivillige at bruge for de enkelte afdelinger, hvis de giver værdi for netop deres patienter. Det er de frivillige elementer i indkaldelsesbrevene, der nu får et løft.

Til brevkurserne har der været repræsentanter fra alle afdelinger og der har været cirka 40 antal deltagere.


Redaktør

Kommentarer 

Du skal være logget ind for at benytte denne funktionalitet.

Opret profil
RSS kommentarspor Tilmeld kommentarspor