Patienterne bliver mere tilfredse med Nordsjællands Hospital

Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) viser, at der generelt er stor tilfredshed med oplevelserne som patient i Nordsjælland.
Vent...

LUP: Den årlige opgørelse over patienternes tilfredshed med deres oplevelser og behandling på hospitalerne er netop blevet offentliggjort. Målingen viser generelt en stigning i tilfredsheden hos patienterne, hvilket glæder hospitalsdirektør Bente Ourø Rørth.

- Jeg er meget tilfreds med, at vi ser en fremgang i, hvordan vores patienter vurderer deres møde med hospitalet, og at vi generelt vurderes positivt af borgerne i Nordsjælland. Det er en cadeau til vores daglige arbejde og den måde, vi møder patienterne på, siger Bente Ourø Rørth. 

Mellem 75 og 93 procent af de adspurgte er alt i alt tilfreds med forløbet på Nordsjællands Hospital, alt efter typen af patientforløb. Højest scorer forløbene for gravide og fødende. 

Det er ikke en eller to indsatser, der har bidraget til den generelt positive tendens i LUP-målingerne, men derimod mange lokale tiltag på afdelingerne.

- Den positive udvikling er blandt andet et resultat af, at vi på ledelsesplan på hele hospitalet igennem det seneste års tid har haft ekstra fokus på netop patientoplevelserne, og det begynder vi nu at se resultater af. Den udvikling, forventer jeg,​ vil fortsætte, siger Bente Ourø Rørth.

Også arbejdet med Fælles Beslutningstagning på tværs af alle afdelinger har været en positiv faktor for bedre patientoplevelser. 

Mere end 400.000 patienter har på landsplan svaret på spørgsmål om deres oplevelser på danske hospitaler.​



Redaktør

Kommentarer 

Du skal være logget ind for at benytte denne funktionalitet.

Opret profil
RSS kommentarspor Tilmeld kommentarspor