"Jeg håber, at det motiverer alle at se, at det gør en forskel for patienterne. Nu skal vi holde fast og blive ved med at arbejde for den bedst mulige oplevelse hver eneste dag", siger hospitalsdirektør Bente Ourø Rørth om seneste data, der viser, at patienttilfredsheden på Nordsjællands Hospital stiger. ​​​

Patienttilfredsheden stiger

​Seneste data viser, at patienttilfredsheden på Nordsjællands Hospital stiger. Hospitalet er nu tæt på at opfylde de regionale målsætninger for de akutte og planlagte forløb. 

Vent...

En målrettet indsats for at højne patienttilfredsheden gennem de seneste par år ser nu ud til at bære frugt.

Tal fra den Landsdækkende Undersøgelse af Patienttilfredshed (LUP) fra april viser, at 84,5 procent af patienterne i 'meget høj grad' og 'i høj grad' er tilfredse med sin indlæggelse eller ambulante besøg på Nordsjællands Hospital. For et år siden var tallet 82,1 procent. Andelen af patienter, der svarer 'i meget høj grad' er også steget.

Derfor rammer hospitalet næsten regionens mål om, at 85 procent skal være 'i meget høj grad eller i høj grad' tilfredse med oplevelsen.

Målrettet indsats batter

På hospitalet har der i løbet af det sidste år været et særligt fokus på patientoplevelsen – blandt andet i lederudviklingsforløbet, som sidste år havde patienttilfredshed som tema, og hvor alle afdelinger lavede indsatser for at løfte patienternes oplevelse.  

- Det gør mig virkelig glad at se, at personalets indsatser nytter. Jeg håber, at det motiverer alle at se, at det gør en forskel for patienterne. Nu skal vi holde fast og blive ved med at arbejde for den bedst mulige oplevelse hver eneste dag, siger hospitalsdirektør Bente Ourø Rørth.

Trivsel er bonus for patientoplevelsen

I direkte forlængelse af patienttilfredsheden stiller dette års lederudvikling skarpt på personalets trivsel, for høj patienttilfredshed og personaletrivsel er to sider af samme sag.

Hospitalets ledere netop gået i gang med et nyt udviklingsforløb, der skal bane vej for endnu bedre trivsel på alle afdelinger.

Lederudviklingsprogrammet er et obligatorisk udviklingstiltag, der over tre år udvikler væsentlige lederkompetencer hos alle hospitalets ledere. 

Fakta om LUP

LUP er den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser, som månedligt spørger patienter om deres oplevelser af mødet med de danske hospitaler. ​


Redaktør

Kommentarer 

Du skal være logget ind for at benytte denne funktionalitet.

Opret profil
RSS kommentarspor Tilmeld kommentarspor