Høj tilfredshed med hospitalets akuttilbud

​Tre ud af fire er tilfredse med deres oplevelse i akutmodtagelsen i Hillerød. På akutklinikkerne i Frederikssund og i Helsingør er tallet fire ud af fem. Det viser den seneste patienttilfredshedsmåling LUP Akut.

Patienter i hospitalets akutmodtagelse og akutklinikker er blevet meget mere tilfredse. Siden sidste LUP-måling i 2016 har tilfredsheden fået et solidt hak opad. Det er især to ting, der har fået tilfredsheden til at stige: Personalets imødekommenhed ved ankomsten og evnen til at lytte til patienternes beskrivelse af deres skade eller sygdom.

-Det betyder meget, at vores patienter har så god en oplevelse hos os. Vi har gennem det seneste år arbejdet målrettet med at få patienterne til at føle sig velkomne og gøre ventetiden så god som mulig i en utryg situation, og det arbejde fortsætter vi med, fortæller ledende oversygeplejerske i Akutafdelingen Britt Holmgaard.

Undersøgelsen spørger hvert år ind til ambulante patienters oplevelse efter et besøg på landets akutmodtagelser og akutklinikker. 578 patienter på Nordsjællands Hospital har deltaget i undersøgelsen.

Akuttilbuddene på hospitalet modtager hvert år 130.000 patienter.

Se resultaterne for LUP AkutSe resultaterne for LUP Akut

Redaktør