1: Vælg én fast kontaktperson
Det kan være en god idé at have én fast person, som er gennemgående kontaktperson for hospitalet og familien. Beslut gerne sammen i familien, hvem denne ene person skal være.
2: Ring mellem kl. 10-12 eller 13.30-14.30
Hvis du ringer efter kl. 10, har vi haft bedre mulighed for at danne os et overblik over patientens tilstand efter natten, og du kan få den nyeste information. Hvis det er muligt, beder vi om, at du ringer enten mellem kl. 10-12 eller kl. 13.30-14.30.
3: Ring blot én gang dagligt
Hvis familiens kontaktperson kun ringer til os en gang om dagen, giver det os mere tid til at passe patienten. Vi kontakter jer selvfølgelig, hvis der sker ændringer, I skal informeres om straks.
Hvis sygdomsforløbet kræver hyppigere dialog med familien, aftaler vi naturligvis det.
4: Brug mobil og Facetime som supplement
Overvej at ringe eller skrive til den indlagte direkte, hvis han eller hun har en mobiltelefon. Facetime kan også være en god måde at holde en tæt kontakt og løbende følge med i, hvordan det går.