​Bekymringer for ens kære kan fylde under en indlæggelse, og på hospitalet prioriterer vi at holde patienter og pårørende informeret.

Gode råd, når du som pårørende ringer til os

​Som pårørende kan du hjælpe os ved at følge disse overordnede råd, så vi kan bruge så meget af vores tid som muligt på at passe patienterne.

Vent...

1: Vælg én fast kontaktperson

Det kan være en god idé at have én fast person, som er gennemgående kontaktperson for hospitalet og familien. Beslut gerne sammen i familien, hvem denne ene person skal være.

2: Ring mellem kl. 10-12 eller 13.30-14.30

Hvis du ringer efter kl. 10, har vi haft bedre mulighed for at danne os et overblik over patientens tilstand efter natten, og du kan få den nyeste information. Hvis det er muligt, beder vi om, at du ringer enten mellem kl. 10-12 eller kl. 13.30-14.30.

3: Ring blot én gang dagligt

Hvis familiens kontaktperson kun ringer til os en gang om dagen, giver det os mere tid til at passe patienten. Vi kontakter jer selvfølgelig, hvis der sker ændringer, I skal informeres om straks.
Hvis sygdomsforløbet kræver hyppigere dialog med familien, aftaler vi naturligvis det.

4: Brug mobil og Facetime som supplement

Overvej at ringe eller skrive til den indlagte direkte, hvis han eller hun har en mobiltelefon. Facetime kan også være en god måde at holde en tæt kontakt og løbende følge med i, hvordan det går.



Redaktør

Kommentarer 

Du skal være logget ind for at benytte denne funktionalitet.

Opret profil
RSS kommentarspor Tilmeld kommentarspor