Bedre vejvisning tager akutte patienter i Frederikssund i hånden

​”Det var svært at finde” er en sætning som sekretæren i receptionen har hørt mange gange, men efter et løft af vejvisning og skiltning, er Akutklinikken i Frederikssund blevet nemmere at finde og det smitter af på det første møde med patienten.

Vent...
Foto af en sygeplejerske, der viser den nye skiltning frem

​Et gennemgribende nudging-projekt med hjælp fra Center for Politik og Kommunikation har forbedret vejvisningen til Akutklinikken helt fra hovedindgangen og hen til sekretæren i receptionen.

- Inden vi fik sat de nye skilte op, havde folk en fornemmelse af at gå forgæves og de mødte op lettere forvirret. Der er en gåtur på cirka 100 meter til Akutklinikken fra Hovedindgangen og fx passede markeringerne i gulvet ikke. Det gav et skævt første møde med både sekretæren i receptionen og med den behandlende sygeplejerske. Nu oplever jeg, at det er nemmere at finde herhen og patienterne møder op mere afslappet. Man kan næsten sige, at de blevet taget i hånden hele vejen, fortæller sygeplejerske Pernille Sørensen.

Akutklinikken på hospitalet i Frederikssund behandler patienter med skader alle dage fra kl. 9-21.  Der er sjældent ventetid og behandlersygeplejerskerne har en bred erfaring, der sikrer hurtig og effektiv behandling af en bred vifte af akutte skader.

Nudging-elementerne er fx skilte og talebobler, der er opsat på væggen, der med handlingsorienteret tekst 'puffer' patienterne hen det rigtige sted.


Redaktør

Kommentarer 

Du skal være logget ind for at benytte denne funktionalitet.

Opret profil
RSS kommentarspor Tilmeld kommentarspor