Organisationsprincipper Med vores nye hospital har vi valgt en arkitektur og organisering, som adskiller sig fra traditionelle design af hospitaler, arbejdsgange og patientforløb. Ti organisationsprincipper danner udgangspunkt for udviklingen af hospitalet. 24/7/365 Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital? Organisationsprincippet 24/7/365 handler om åbenhed og tilgængelighed på det nye hospital. 26. august 2020 / 22:51 Brugsret fremfor ejerskab Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Brugsret fremfor ejerskab handler om at udnytte hospitalets rammer og funktioner optimalt, så borgerne får mest sundhed for pengene. 18. maj 2020 / 15:09 Digitalisering og automatisering Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Digitalisering og automatisering handler om at udnytte de teknologiske muligheder, så arbejdsgange smidiggøres og effektiviseres til gavn for patienten. 26. august 2020 / 22:51 Enkelt, indlysende og optimeret Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Enkelt, indlysende og optimeret handler om at bruge hospitalets faciliteter til at skabe optimale og gnidningsfrie forløb for patienterne. 26. august 2020 / 22:51 Fleksibilitet til fremtiden Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Fleksibilitet til fremtiden handler om at forme vores hospital, så det matcher skiftende behov de næste mange år. 26. august 2020 / 22:51 Maksimér delefunktioner Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Maksimér delefunktioner handler om at udnytte hospitalets fysiske rammer og funktioner bedst muligt. 26. august 2020 / 22:51 Mest muligt foregår hos patienten Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Mest muligt foregår hos patienten sætter patienten og de pårørende i centrum ved at personalet kommer til dem og ikke omvendt. 26. august 2020 / 22:51 Standardisering Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Standardisering handler om at give patienterne et ensartet højt serviceniveau, uanset hvor på hospitalet de befinder sig. 26. august 2020 / 22:51 Tværgående funktioner placeres i en samlet funktion Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Tværgående funktioner placeres i en samlet funktion handler om at udnytte det areal, vi får, mest optimalt. 26. august 2020 / 22:51 Zoneinddeling af flow og funktioner Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Zoneinddeling af flow og funktioner handler om at skabe gode betingelser for patienter og personale, så patientoplevelse og personaletrivsel går hånd i hånd. 26. august 2020 / 22:51 (Webid:6858b99f-daac-40aa-8eed-8befc7660546) ContentTypeId:0x010100C568DB52D9D0A14D9B2FDCC96666E9F2007948130EC3DB064584E219954237AF39009452EC1D623246A98E3D4F4B956DBBB600B52690698F9B4317A25D71E6FF9098B4* ( PublishingDate>1970-01-01) TaggedTags:* -
24/7/365 Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital? Organisationsprincippet 24/7/365 handler om åbenhed og tilgængelighed på det nye hospital. 26. august 2020 / 22:51
Brugsret fremfor ejerskab Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Brugsret fremfor ejerskab handler om at udnytte hospitalets rammer og funktioner optimalt, så borgerne får mest sundhed for pengene. 18. maj 2020 / 15:09
Digitalisering og automatisering Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Digitalisering og automatisering handler om at udnytte de teknologiske muligheder, så arbejdsgange smidiggøres og effektiviseres til gavn for patienten. 26. august 2020 / 22:51
Enkelt, indlysende og optimeret Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Enkelt, indlysende og optimeret handler om at bruge hospitalets faciliteter til at skabe optimale og gnidningsfrie forløb for patienterne. 26. august 2020 / 22:51
Fleksibilitet til fremtiden Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Fleksibilitet til fremtiden handler om at forme vores hospital, så det matcher skiftende behov de næste mange år. 26. august 2020 / 22:51
Maksimér delefunktioner Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Maksimér delefunktioner handler om at udnytte hospitalets fysiske rammer og funktioner bedst muligt. 26. august 2020 / 22:51
Mest muligt foregår hos patienten Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Mest muligt foregår hos patienten sætter patienten og de pårørende i centrum ved at personalet kommer til dem og ikke omvendt. 26. august 2020 / 22:51
Standardisering Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Standardisering handler om at give patienterne et ensartet højt serviceniveau, uanset hvor på hospitalet de befinder sig. 26. august 2020 / 22:51
Tværgående funktioner placeres i en samlet funktion Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Tværgående funktioner placeres i en samlet funktion handler om at udnytte det areal, vi får, mest optimalt. 26. august 2020 / 22:51
Zoneinddeling af flow og funktioner Hvordan vil patienter, pårørende og personale opleve fremtidens hospital?Organisationsprincippet Zoneinddeling af flow og funktioner handler om at skabe gode betingelser for patienter og personale, så patientoplevelse og personaletrivsel går hånd i hånd. 26. august 2020 / 22:51