Med
udviklingen af vores nye hospital har vi en særlig lejlighed til at få større
gavn af teknologi – både de nye og de effektive, gennemtestede teknologier. Så
vi på én gang leverer gode oplevelser til patienterne, høj klinisk kvalitet og
en sund økonomi på det nye hospital. Med digitale services øger vi borgernes
autonomi i deres eget forløb, før, under og efter de møder på hospitalet. Så de
oplever større værdighed og ejerskab, og vi sikrer rammerne for det bedste
personlige behandlingsforløb.
It, medicinsk udstyr og logistik
hjælper til at smidiggøre vores arbejdsgange på tværs af specialer, afdelinger
og andre sundhedsfaglige aktører. Digitalisering og automatisering giver
mulighed for at løse driftsopgaver og rutineopgaver på en ny måde, der frigør
tid vi kan bruge på serviceopgaver til gavn for patienten. Digital
opgavestyring af supportfunktionerne (fx transport af patienter) og
serviceopgaver hjælper til, at vi kan løse opgaverne på den smarteste måde.
Patient
Jeg har adgang til alle mine data og kan se den nyeste information om behandling, undersøgelser, genoptræningstilbud og services
Jeg oplever, at mine egne data anvendes til at hjælpe mig bedst muligt
Jeg har kontrol over mit eget nærmiljø, når jeg er indlagt (fx madbestilling, information, underholdning, rumtemperatur og lysstyring mv.)
Personale
Vi arbejder med brugertilpassede digitale løsninger, der aktiverer patienterne og inddrager de pårørende
Vi anvender patienternes egne data til diagnostik og behandling, naturligt under hensyn til datasikkerhed
Vi tilrettelægger vores arbejde baseret på data, og intelligent beslutningsgrundlag styrker vores faglighed
Vi har flere ressourcer frigjort til serviceopgaver og patientkontakt på grund af automatisering
Via sporing og digital opgavestyring ved vi, hvor varer, udstyr og hjælpemidler befinder sig, og vi kan fx hurtigt flytte udstyret derhen, hvor behovet er
Vi dokumenterer sammen med patienten