Køkken og kantine

Kulinarisk håndværk - giver appetit til helbredelse

​​​​​​​​​​​​​​​Med fokus på patientens behov, friske råvarer og økologi leverer vi velsmagende mad til patienter, pårørende og medarbejdere på hospitalerne i Nordsjælland.

​Køkken og Kantine har følgende opgaver på Nordsjællands Hospital:

  • Tilberedning og udportionering​ af patientmad. Måltiderne tilberedes og serveres på dagen, med varm mad til middag og kold mad til aften
  • Tilberedning og salg af kantinemad til personal​et 
  • Levering af forplejning til møder, receptioner og øvrige arrangementer
  • Drift af kiosker
  • Drift og bookning af Konferencecentret på Nordsjællands Hospital - Hillerød

​Mad og Måltider

I løbet af 2015 udviklede Nordsjællands Hospitals håndværkskøkken et helt nyt måltidskoncept med mad af høj kulinarisk kvalitet. Morgenmåltidet og aftensmaden blev introduceret i foråret og den varme middagsmad i efteråret. Vi gør meget ud af tilsmagningen af maden og anretningen på tallerkenerne, for herved at skabe et helhedsindtryk af måltidet.

​Det økologiske spisemærke i bronze på Nordsjællands Hospital - Hillerød

​​Køkkenet har i 2015 arbejdet med økologi og har nu fået det økologiske spisemærke i bronze, som bevis på, at mindst 30 procent af alle madindkøb er økologiske. Vi har lagt stilen om og har vores øjne rettet mod gode, økologiske og også gerne lokale råvarer, fordi vi kan se, at det er efterspurgt blandt patienterne. Bronzemærket er det synlige bevis på, at vi er på rette vej mod en del af opgaven med at skabe madglæde og kvalitet på tallerkenerne. Det er typisk varer som mælk, smør, gryn, mel, æblemost og rodfrugter, der er udstyret med Ø-mærket, når de ankommer til køkkenet.

Mad under din indlæggelse 

Under din indlæggelse på hospitalet, har du mulighed for at vælge mellem tre varme menuer og en dessert til middag. Se den aktuelle menu her.

Mad og drikke er en vigtig del af behandlingen. Fortæl personalet på afdelingen, om dine ønsker og behov til måltiderne, så de kan bestille for dig. Du kan læse mere om måltiderne her.
 
Som pårørende har du mulighed for at købe et måltid mad og spise sammen med patienten på afdelingen. Læs mere om at købe et måltid som pårørende her. Du er også velkommen til at besøge vores kiosk ved hovedindgangen.
 
Hvis du har nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os, eller den afdeling, hvor du skal indlægges på.

Velbekomme!

Kontakt

Nordsjællands Hospital - Hillerød 
Facility Management Afdelingen, Køkken & Kantine
Dyrehavevej 29, indgang 52 A
3400 Hillerød


Ordrekontoret
Tlf.: 48 29 31 85 ( alle dage kl. 6.00 - 13.00)
Fax: 48 29 31 92


Køkkenchef

Helle Steen Petersen
Tlf.: 48 29 60 71 
Mobil: 24 43 62 41
Fax: 48 29 31 92. Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold. 

Kvalitets- og udviklingskonsulent
Lone Munk
Tlf.: 48 29 67 96
Mobil: 24 43 62 40
Fax: 48 29 60 70. Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold.  

Kostkonsulent
Susanne Høvsgaard
Tlf.: 48 29 60 65 
Fax: 48 29 60 70. Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold.  


 
Redaktør