Der er i afdelingen et fælles værdigrundlag udarbejdet i samarbejde mellem ledelse og medarbejdere.
Her finder du mulighed for og forventning om at:
du udvikler dine faglige og individuelle kompetencer
du indgår i et mono- og tværfagligt samarbejde
du tager medansvar for at der til stadighed er et konstruktivt og udviklende arbejdsmiljø
du aktivt søger medindflydelse og engagerer dig i Afdelingens drift.
Udgangspunktet for afdelingens patientrelaterede opgaver er
velplanlagte patientforløb efter internationale standarder
struktureret kvalitetsudvikling og patientsikkerhed
kontinuitet i patientforløbet, baseret på tværfaglige behandlingsplaner.
Ansatte i Afdelingen
I Gynækologisk Obstetrisk Afdeling er der ansat ca. 225 medarbejdere.
Afdelingsledelsen består af en ledende overlæge, en ledende oversygeplejerske og en chefjordemoder.
Sygeplejen i afdelingen repræsenterer ca. 75 årsværk, jordemødrene ca. 56 årsværk, social- og sundhedsassistenterne ca. 16 årsværk, lægerne ca. 33 årsværk og sekretærerne 27 årsværk.
Fælles introduktion
Alle nyansatte deltager i et tværfagligt introduktionsforløb. Dertil kommer individuelle introduktionsprogrammer, afhængigt af faggruppe og behov.
Som en del af introduktionen afholdes kurser i den elektroniske fødejournal, det patientadministrative system, forflytningsteknik, elektronisk medicinmodul, genoplivning af nyfødte, vaginal ultralydsskanning, håndtering af gynækologisk, obstetrisk blødning m.m.
Kurser og temadage
Der afholdes hvert år tværfaglige temadage. Herudover er der mulighed for kursusdeltagelse i in- og eksterne kurser efter en individuel vurdering og aftale med nærmeste leder.
Intern kommunikation
Alle medarbejdere har en mail-adresse, og mailen er en meget anvendt kommunikationsform. Det et muligt at anvende mailen hjemmefra via adressen webmail.regionh.dk
Der findes mange informations- og kommunikationskanaler, herunder afdelingens eget nyhedsblad "G-Strengen".