Informationen

Vejen til sikker forbindelse

​Vi ​sikrer, at borgerne føler sig ventede og velkomne på Nordsjællands Hospital. Vi viser patienter og pårørende sikkert på vej og er livlinen ved akut opståede situationer på hospitalet. 

Informationerne på hospitalet

Nordsjællands Hospital - Hillerød
Telefon: 48 29 48 29​
Døgnåbent

Nordsjællands Hospital - Frederikssund 

Lokalnummer: 48 29 50 00
Hverdage åbent fra kl. 07.30 - 17.30
Weekend åbent fra kl. 09.00 - 16.00
Telefonen passes fra Hillerød resten af døgnet

​I Frederikssund er kiosken placeret i forbindelse med Informationen og bliver betjent af Informationens medarbejdere. 

Kiosken har følgende åbningstider:

Hverdage åbent fra kl. 08.00 - 17.00
Weekend åbent fra kl. 09.00 - 16.00

Opgaver i Informationerne​

Informationerne​ er hospitalernes kombinerede reception, omstilling og vagtcentral (kald til traume (kun HIH), hjertestop og brand). 
Kerneopgaverne er at betjene patienter, pårørende og kolleger på hospitalet såvel telefonisk som personligt!


Patientstøtter

I Informationen på Nordsjællands Hospital - Hillerød udfører Patientstøtter nedenstående opgaver:

  • Følge patienter og besøgende til afdelingerne
  • Ledsage ambulante patienter mellem afdelingerne
  • Samtale og berolige
  • Støtte i evt. ventetid
  • Hjælpe kørestolsbrugere til kiosk og afdelinger
  • Hjælp til telefonering
  • Hjælp til rekvirering af hjemtransport

Kontaktperson vedrørende Informationens patientstøtter er telefonist Linda Petersen.

Læs mere om patientstøtteordningen.


 

Kontakt


Leder af Informationerne Torben Berg

Tlf.: 48 29 74 89



Redaktør