Køkken og Kantine har følgende opgaver på Nordsjællands Hospital
- Tilberedning og udportionering af patientmad. Måltiderne tilberedes og serveres på dagen, med varm mad til middag og kold mad til aften
- Tilberedning og salg af kantinemad til personalet
- Levering af forplejning til møder, receptioner og øvrige arrangementer
- Drift af kiosker
- Drift og bookning af Konferencecentret på Nordsjællands Hospital - Hillerød
Mad og Måltider
Nordsjællands Hospitals håndværkskøkken har et unikt måltidskoncept med mad af høj kulinarisk kvalitet. Måltiderne anrettes i køkkenet ud fra kosttype og patientens individuelle ønsker.
Morgenmåltidet serveres som en lækker brunchtallerken bestående af hjemmebagt bolle, wienerbrød, smør, hjemmelavet marmelade, ost og pålæg. Hertil ymer med hjemmelavet ymerdrys, udskåret frugt og økologisk æblemost.
Den varme middagsmad tilbydes med valg mellem tre menuer, heraf en vegetar samt en dessert. Se den aktuelle
menu her (åbner i nyt vindue, der er flere sider).
Aftensmaden består af en kold anretning med en lille forret, en fyldig madsalat med kød, en lille skål med dip og hertil en rugbrødsbolle med smør.
Er du småtspisende, vil du tilbydes små portioner med mange særlige tilbud, også til mellemmåltider og drikke.
Mad og drikke er en vigtig del af behandlingen. Fortæl personalet på afdelingen, om dine ønsker og behov til måltiderne, så de kan bestille for dig.
Du kan læse mere om måltiderne her (åbner i nyt vindue).
Det økologiske spisemærke i sølv på Nordsjællands Hospital
Køkkenet har siden i 2015 arbejdet med økologi og har nu fået det økologiske spisemærke i sølv i november 2018, som bevis på, at 60-90 procent af alle madindkøb er økologiske. Vi har lagt stilen om og har vores øjne rettet mod gode, økologiske og også gerne lokale råvarer, fordi vi kan se, at det er efterspurgt blandt patienterne. Sølvmærket er det synlige bevis på, at vi er på rette vej mod en del af opgaven med at skabe madglæde og kvalitet på tallerkenerne.
Patienternes tilfredshed
Vi gør meget ud af tilsmagningen af maden og anretningen på tallerkenerne, for herved at skabe et flot helhedsindtryk af måltidet. Patienternes tilfredshed er vigtig for os og derfor laver vi løbende tilfredshedsmålinger, både i Hillerød og Frederikssund. Resultaterne viser, at der er en høj generel tilfredshed med maden og det er stolte af.
Hvis du har nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os, eller den afdeling, hvor du skal indlægges på.
Velbekomme!
Kontakt
Nordsjællands Hospital - Hillerød
Facility Management Afdelingen, Køkken & Kantine
Dyrehavevej 29, indgang 52 A
3400 Hillerød
Ordrekontoret
Tlf.: 48 29 31 85 ( alle dage kl. 6.00 - 13.00)
Fax: 48 29 31 92 Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold.
Køkkenchef Helle Steen Petersen Send en mail til Helle Steen Petersen Tlf.: 48 29 60 71 Mobil: 24 43 62 41 Fax: 48 29 31 92. Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold.
|  |
Kvalitets- og udviklingskonsulent
Lone Munk
Send en mail til Lone Munk
Tlf.: 48 29 67 96
Mobil: 24 43 62 40
Fax: 48 29 60 70. Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold.
Kostkonsulent
Susanne Høvsgaard
Send en mail til Susanne Høvsgaard
Tlf.: 48 29 60 65
Fax: 48 29 60 70. Fax må ikke anvendes, hvis din henvendelse indeholder CPR-nummer, adresse eller oplysninger om helbredsforhold.